Sofie Brønner | Workshop for medlemmer

MEDLEMMER

Velkommen til kollasj-workshop med kunstner Sofie Brønner!

Vi ser nærmere på kollasj som kunstnerisk arbeidsmetode og utforsker forskjellige materialer og materialkombinasjoner: fotoprints, krepp-papir, akryltusjer og oljestift. Workshopen tar utgangspunkt i både Brønners kunstnerskap og museets aktuelle utstilling Sitting in a Room  av Rachel Harrison, kombinert med museets nærområde.

Workshopen er for museets medlemmer. Deltagelse er helt gratis, men krever påmelding. Begrenset antall plasser.

Ønsker du å delta? Bli medlem og få gratis adgang til alle utstillinger, workshops, arrangementer og omvisninger, invitasjon til åpningene, rabatter i museumsbutikken og mye mer!

Sofie Brønner (f. 1991, Tynset) bor og arbeider i Oslo, der hun er utdannet ved Kunstakademiet og Oslo Fotokunstskole. Hun arbeider med skulptur og fotografi, gjerne med uventede materialkombinasjoner som tre, tekstil, badebomber og jernfilspon. Tematisk er Brønner opptatt av relasjoner, sykluser og teksturer, og lager verk med organiske former som tar utgangspunkt i et mangefasettert bilde av kroppen: som bevissthet, som en feedback loop, som et rart romvesen-aktig vesen. Den seneste tiden har hun jobbet med kollasj med utgangspunkt i sitt eget fotoarkiv, der hun kutter ut former i fotografiene og legger disse lagvis oppå hverandre. Brønner har deltatt i en rekke gruppeutstillinger, blant annet i regi av Fuge, Winter Solstice, Hos Arne og Bygd til By.

Rachel Harrison: Sitting in a Room

Den amerikanske kunstneren Rachel Harrison arbeider innenfor et bredt spekter av kunstneriske uttrykk – både skulptur, tegning, fotografi og installasjon. Utstillingen Sitting in a Room er den største presentasjonen av hennes kunstnerskap i Skandinavia til nå og viser en kombinasjon av tidligere og nyproduserte verk.